Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

Із метою створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти здобувачів освіти педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу зобов’язані повідомляти керівника закладу про випадки булінгу, учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
Відповідно до такої заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. Для прийняття рішення за результатами розслідування керівник закладу скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей.
У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний із цим, то він може звертатися до органів Національної поліції України із заявою.
Керівник закладу повідомляє про терміни, порядок реагування на доведені випадки булінгу, відповідальність осіб, причетних до булінгу та процедуру розгляду відповідно до законодавства.
Згідно з КУпАП булінг учасника освітнього процесу тягне за собою накладання штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів або від 20 до 40 годин громадських робіт. Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф становитиме від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів або громадські роботи від 40 до 60 годин. Булінг, вчинений малолітньою або неповнолітньою особою, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Рекомендації до оформлення заяви

1. Подається державною мовою.
2. Чітко вказуються прізвища.
3. Дотримання вимог до оформлення реквізитів.
4. Не допускати виправлень.
5. Зміст заяви пишеться в довільній формі.

Алгоритм реагування на доведені випадки булінгу

Алгоритм реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освітита відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
1. У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2. Створюється комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу освіти та скликається засідання.
3. Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення:
– якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей;
– якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою.
4. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії.
5. Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу(Кодекс України про адміністративні правопорушення)
Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого: –тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення: –тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років:
– тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років:
– тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

План заходів щодо попередження жорстокого поводження із здобувачами освіти, профілактики булінгу і кібербулінгу серед учнівської молоді в Ходосівській ЗОШ I-IIIступенів

Назва заходу Класи Термін проведення Відповідальні
1. Моніторинг учнів, батьків, працівників щодо вивчення причин та умов виникнення ймовірних ризиків прояву протиправної поведінки учасників освітнього процесу. 1-11 вересень Сіренко А.В.
2. Проведення інформаційно-просвітницьких заходів щодо протидії булінгу в освітньому середовищі: Булінг у школі: чому діти цькують дітей і що з цим робити; Жертва у дитячому колективі. Як навчити школяра протидіяти булінгу; Коли вашу дитину цькують. Поради для батьків; Проблема булінгу очима підлітка; Поради для жертв шкільного цькування. 1-11 вересень Класні керівники
3. Проведення в закладі освіти тижня протидії поширення булінгу серед учасників освітнього процесу 1-11 вересень Сіренко А.В. Власенко О.М. Класні керівники
4. Перегляд відео-презентацій для класних керівників «Булінг в школі. Як його розпізнати?» вересень Власенко О.М.
5. Проведення уроків відвертого спілкування 1-11 вересень Власенко О.М.
6. Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» 5-11 жовтень Власенко О.М.
7. Проведення годин спілкування про небезпеку кібербулінгу 6-11 жовтень Класні керівники
8. Години спілкування за участю представників ювенальної превенції 5-8 жовтень Класні керівники
9. Години відвертого спілкування: «Змінюй в собі негативне ставлення до оточуючих», «Допоможи собі, допомагаючи іншим». 1-4 5-11 жовтень Класні керівники
10. Перегляд мультфільмів з коментуванням: «Жив собі чорний кіт», «Про пташок»; «Гидке каченя» 1-4 5-6 жовтень Власенко О.М.
11. Проведення тестування «Самооцінка конфліктності» 5-11 листопад Класні керівники
12. Години спілкування «Агресія і чинники, що їх супроводжують» (з використанням вправ «Мій образ», «Зашифровані слова», «Розкажи мені про мене») 2-7 листопад Класні керівники
13. Перегляд відеофільму «Як відомі люди пережили булінг в дитинстві» 1-11 листопад Класні керівники
14. Обговорення: «Шляхи вирішення конфлікту» 5-11 листопад Класні керівники
15. Заходи до Всеукраїнського тижня «16 днів проти насильства» 1-11 листопад Власенко О.М. Класні керівники
16. Обговорення на засіданні МО класних керівників питання : «Роль вчителя у профілактиці шкільного булінгу» листопад Сіренко А.В.
17. Перегляд мультфільмів з коментуванням, щодо кібербулінгу: «Мобільні – це класно»; «Історія двох пар», «Ти також заблукав у цьому світі, як і я?» 5-9 грудень Власенко О.М.
18. Відверте спілкування: «Мова знущання: як відрізнити булінг від стьобу?» 2-11 грудень Класні керівники
19. Практичне заняття: «Стоп! Тут мій кордон або правила безпечної поведінки» 1-11 грудень Класні керівники
20. Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маскибулінгу» грудень Сіренко А.В.
21. Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп, булінг!» 1-11 грудень Попрійчук Н.П. Класні керівники
22. Проведення конкурсу плакатів на тему: «Шкільному булінгу скажемо – НІ!». 5-11 грудень Власенко О.М. Класні керівники
23. Розгляд питання: «Про поведінку учнів протягом І семестру» на батьківських зборах. грудень Класні керівники
Кiлькiсть переглядiв: 234

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.