ПОЛОЖЕННЯ ПРО КЕРІВНИКА МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО – ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ

1. Керівник МО суспільно- гуманітарного циклу обирається з числа найбільш досвідчених, авторитетних, творчо працюючих учителів членами МО і затверджується наказом директора школи.
2. Керівник МО:
• чітко і конкретно визначає зміст роботи МО відповідно до цілей і завдань методичної роботи закладу, визначених програмою його розвитку, науково-методичною темою, нормативною базою викладання предметів, методичними рекомендаціями всіх рівнів;
• визначає пріоритетні напрями роботи, завдання МО, функціональні обов'язки його членів;
• складає план роботи МО на навчальний рік на аналітико-діагностичній основі;
• активізує і систематизує роботу МО, організовує науково-дослідницьку, експериментальну, інноваційну роботу вчителів;
• відповідає за ведення належної документації ШМО;
• готує і проводить загальні засідання МО (4-5 разів на рік);
• організовує взаємовідвідування уроків учителів, відвідує уроки;
• організовує підвищення кваліфікації учителів МО, дає рекомендації вчителям, які бажають підвищити свою кваліфікаційну категорію;
• контролює підготовку вчителів до занять і якість їх проведення;
• керує проектно-дослідницькою діяльністю учнів;
• забезпечує готовність шкільних команд до участі в олімпіадах, конкурсах, учнівських конференціях; проведення першого етапу Всеукраїнських предметних олімпіад;
• збирає, аналізує і надає заступнику директора інформацію про результати проведених моніторингових контрольних робіт;
• бере участь у вивченні стану викладання навчальних предметів, перевірках виконання навчальних програм, ведення учнівських зошитів, підготовці і проведенні педагогічних рад, нарад при директорові;
• контролює проведення позакласної роботи з предмета (факультативи, курси);
• проводить діагностику вчителів, здійснює її аналіз з метою корекції роботи МО;
• за результатами роботи за рік подає аналітичний звіт заступнику директора закладу з НВР та визначає мету, завдання і зміст діяльності МО на наступний рік;
• керує роботою з розвитку і вдосконалення навчально-матеріальної бази МО;
• керівник МО — член методичної ради школи.

План роботи предметної методичної комісії вчителів

суспільно-гуманітарного циклу на 2023/2024 н.р.

І. Аналіз діяльності предметної методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарного циклу за минулий 2022/2023 навчальний рік
Упродовж останніх років Україна зробила значні кроки в реформуванні системи середньої освіти. Упровадження нових стандартів, перехід на нові методи навчання, введення ефективних технологій оцінювання знать учнів, розмаїття вітчизняних методичних шкіл, новаторські пошуки вчителів засвідчують успіхи української школи, наближення вітчизняної освіти до світових стандартів.
Зважаючи на те, що Конституцією України визначено: «Державною мовою в Україні є українська мова. Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України» (стаття 10), серед навчальних дисциплін особливого значення набувають українська мова та література.
Уся робота шкільного методичного об’єднання учителів суспільно-гуманітарного циклу була підпорядкована головній меті – допомогти вчителеві найбільш ефективно використати свої знання у впровадженні в життя державної мовної політики та розв’язанню найактуальніших проблем сучасної шкільної освіти. Пріоритетним у діяльності вчителів є опора на досвід українського народу в галузі навчання і виховання дітей, застосування системи народних знань.
Учні школи під керівництвом учителів брали участь у Всеукраїнському конкурсі з української мови ім. П.Яцика, взяли активну участь у мовно-літературному конкурсі ім. Т. Шевченка, брали участь у І та ІІ етапах Всеукраїнських предметних олімпіадах з української мови та літератури , англійської мови, історії та посіли призові місця .
Українська мова та література:
- Самофал Аліна, учениця 8 класу, ІІІ місце;
- Мигас Павло, учень 9 класу, ІІ місце.
Історія :
- Бучко Юрій, учень 8 класу, ІІ місце;
- Мигас Павло, учень 9 класу.
Англійська мова:
- Мигас Павло, учень 9 класу, ІІ місце,
- Пивоварова Катерина, учениця 8 класу, ІІ місце.
Конкурс з української мови імені Петра Яцика:
- Хотіна Анастасія, учениця 5А класу, ІІ місце,
- Нагорний Андрій, учень 6А класу, ІІІ місце,
- Боднар Маргарита, учениця 7 класу, ІІІ місце,
- Мигас Павло, учень 9 класу,ІІ місце,
- Цюцяк Світлана, учениця 11 класу, ІІІ місце.
На засіданнях предметної методичної комісії вчителів було обговорено такі питання:
«Соціалізація особистості школяра із застосуванням сучасної методики «Навчати вчитися»».
«Формування життєвих навичок на уроках історії шляхом використання технологій критичного мислення».
«Громадянська освіта в українському освітньому просторі. Мистецтво творити зміни».
«Засоби організації зручних комунікацій між учителем та учнями».
«Новітні технології як засіб проведення сучасного уроку зарубіжної літератури».
«Інтерактивні форми навчання як засіб оптимізації мовленнєвих компетенцій. Методи та прийоми інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури».
«Розвиток креативних можливостей та комунікативної активності учнів на уроках англійської мови».
«Розвиток творчої активності та творчих здібностей учнів на уроках як чинник соціалізації учнівської молоді».
Проведені засідання свідчать про те, що педагоги йдуть у ногу з часом, застосовуючи на своїх уроках сучасні технології для розвитку особистості кожного учня. Предметна методична комісія вчителів суспільно- гуманітарного циклу буде працювати над темою:
«Підвищення зацікавленості та мотивації здобувачів освіти до навчання шляхом використання електронних освітніх ресурсів під час вивчення предметів суспільно - гуманітарного циклу»

ПМК учителів суспільно - гуманітарного циклу

ОЗ «Ходосівський ліцей»
П.І.П. Предмет, який викладає категорія курси Тема, над якою працює
1 Фастовець Ольга Миколаївна Українська мова, українська література Вища «Стар- ший учитель» 2022 «Формування мовної компетентності учнів на уроках української мови»
2 Ярошенко Наталія Василівна Зарубіжна література Вища «Стар- ший учитель» 2021 «Формування почуття прекрасного засобами зарубіжної літератури»
3 Сагач Наталія Володимирівна Англійська мова вища 2021 «Розвиток діалогічного мовлення на уроках англійської мови»
4 Кондратюк Галина Петрівна Історія вища 2018 «Упровадження інноваційних методів навчання на уроках суспільствознавчих предметів»
5 Понзель Юлія Миколаївна Історія вища 2019 «Активні форми роботи на уроках історії»
6 Попрійчук Наталія Петрівна Правознавство Мистецтво Вища, «Старший учитель» 2019 «Розвиток правознавчої компетентності учнів на уроках правознавства»
7 Притис Юлія Василівна Англійська мова Українська мова Українська література І 2022 «Інноваційні методи роботи на уроках української мови та літератури»
8 Піддубна Людмила Олександрівна Англійська мова ІІ 2021 «Інноваційні методи роботи на уроках англійськоїмови »

ІІ. ЗАХОДИ З УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛІВ

1.Ознайомитися з Інструктивно-методичними рекомендаціями щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу з української мови та літератури, англійської мови, зарубіжної літератури, історії, правознавства у 2023/2024 навчальному році.
Термін до 01.09.2023 Вчителі ПМК
2. Вести постійну роботу по вдосконаленню власної методичної теми.
Протягом року Вчителі ПМК
3.Пройти курсову перепідготовку вчителям у 2023/2024 навчальному році відповідно до графіка.
У новому 2023/2024 навчальному році потрібно всю роботу вчителів спрямувати на комплексний підхід у навчанні грамотності, приділяти належну увагу виробленню міцних орфоепічних і пунктуаційних навичок, працювати над формуванням практичних умінь і навичок, працювати над упровадженням нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
Основні напрями роботи учителів предметної методичної комісії:
- Упровадження профільного навчання в 10 та 11 класах.
- Організація роботи щодо підготовки учнів до ЗНО. Робота з обдарованими учнями. Проведення І етапу та підготовка до ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури, англійської мови, історії , правознавства.
- Упровадження елементів інноваційних технологій з метою підвищення якості освіти, професійного зростання вчителя.

ІV. ЗАХОДИ ЩОДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

1. Підготовка та проведення Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, англійської мови, історії,правознавства.
Термін: листопад, грудень 2023 Відповідальні: вчителі ПМК
2. Підготовка учнів до участі у Всеукраїнських конкурсах учнівської творчості.
Термін: за окремим планом Відповідальні: вчителі ПМК

Документація
ПМК вчителів суспільно – гуманітарного циклу

1) положення про ПМК, затверджене педагогічною радою закладу;
2) наказ про створення предметного ПМК та призначення керівника ПМК ;
3) положення про керівника ПМК;
4) перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2023/2024 навчальному році;
5) протоколи засідань ПМК;
6) склад учителів ПМК;
7) Індивідуальні картки професійного розвитку вчителів ПМК;
8) графік проведення контрольних робіт.

ПЛАН РОБОТИ ПМК ВЧИТЕЛІВ

суспільно-гуманітарного циклу на 2023/2024 н. р.

І засідання Серпень
1. Ознайомлення з Методичними рекомендаціями щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів суспільно-гуманітарного циклу та організації освітнього процесу у 2023 /2024 н. р. Ознайомлення з Листом МОН України «Про перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2023/2024 навчальному році»
2. Затвердження плану роботи ПМК вчителів суспільно- гуманітарного циклу на 2023/2024 н. р.
3.Особливості організації та планування освітнього процесу в 10 та 11 класах .
4. Підготовка до І та ІІ етапів конкурсу Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад, обговорення орієнтовних завдань .
5. Погодження календарних планів роботи вчителів , які читають курси за вибором та факультативні заняття.
6.Про складання випускниками закладу мультипредметного тесту в 2022/2023 навчальному році.
7. Організація дистанційного навчання зі здобувачами освіти закладу під час воєнного стану. II засідання. Жовтень.
1.Аналіз проведення І етапу Всеукраїнського конкурсу учнівських предметних олімпіад, участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу учнівських предметних олімпіад. Фастовець О.М.
2.Проведення І етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка . Фастовець О.М.
3.Робота з обдарованими дітьми. Заповнення карток здібних та обдарованих учнів. Фастовець О.М.
3.«Розвиток естетичних смаків учнів як складової творчого розвитку особистості» Космина О.М.
III засідання Тема: «Цифрове навчання, сучасні освітні технології» Січень
1. «Підвищення вмотивованості вивчення суспільних дисциплін в умовах сучасного інформаційно-освітнього простору.» Попрійчук Н.П.
2. «Використання електронних освітніх ресурсів у процесі викладання української мови та літератури.» Притис Ю.В.
3. «Сучасні засоби візуалізації навчальної інформації.» Сагач Н.В.
4. Підготовка та проведення Міжнародного дня рідної мови . Фастовець О.М.
5.Самоосвітня діяльність учителів. Про перегляд вебінарів, семінарів на сайтах «На урок», «Всеосвіта». Обмін досвідом. ФастовецьО.М.
6. Про результати моніторингу якості знань учнів за І семестр 2023/2024 н.р. з української мови і літератури, англійської мови,історії. Фастовець О.М.
ІV засідання Тема:«Вплив інноваційних технологій на особистість учня» Березень
1. «Дидактичні ігри, як засіб формування предметних умінь на уроках історії.» Кондратюк Г.П.
2. «Формування мотивації учнів до вивчення предмету «Зарубіжна література» через нестандартні форми роботи на уроці та в позаурочний час» Ярошенко Н.В.
3. «Розвиток креативних можливостей та комунікативної активності учнів на уроках англійської мови» зорієнтованого підходу. Піддубна Л.О.
4. «Формування вмінь інтерпретувати текст художнього твору на уроках української літератури» Фастовець О.М.
5. «Використання технологій ситуативного моделювання на урокахісторії» Понзель Ю.М.
Травень
1. Ознайомлення з наказом МОН України про порядок закінчення навчального року та проведення ДПА у 2023/2024 н.р. Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо підготовки випускників до ДПА та ЗНО. Фастовець О.М.
2.Виконання навчальних програм та практичної частини програм. 3.Моніторинг успішності учнів 5-11 класів за ІІ семестр 2023/2024 навчального року. Фастовець О.М.
4.Підсумки курсової підготовки та атестації вчителів суспільно-гуманітарного циклу . Фастовець О.М.
5. Освітня і самоосвітня діяльність учителя в контексті розвитку його інноваційного потенціалу. Обмін досвідом. Учителі МО
6. Звіт голови ПМК про роботу протягом навчального року, визначення шляхів удосконалення роботи ПМК на наступний навчальний рік. Сагач Н.В.
Кiлькiсть переглядiв: 10889

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.